Posavske muzejske vitrine v letu 2015

Posavske muzejske vitrine in projekt Pot domov ter šest zgodb iz Posavja

 
Projekt Pot domov je v letu 2015, letu številnih obletnic povezal različne muzeje v skupni projekt Pot domov, ki ga je zasnoval in vodil Muzej novejše zgodovine Slovenije. V Posavskem muzeju Brežice smo kot del projekta skozi naš program Posavska muzejska vitrina predstavili 6 zgodb.  
Čim bolj smo skušali izbrati in predstaviti zgodbe z območja našega delovanja, ki so v skupnem projektu, kot del pripovedi o različnih poteh domov skozi 20. stoletje, zaznamovane tudi in v veliki meri predvsem z vojnami. V uvodniku k zborniku projekta je direktorica Muzeja novejše zgodovine Slovenije Kaja Širok opredelila projekt in čas takole: »Stoletje spopadov in hrepenenje po domovini«.
S ciljem, da spoznamo zgodbe, predvsem pa s ciljem, da ne pozabimo vojn, ki so zaznamovale preteklo stoletje, so kustosi muzeja iz svojih zbirk in zbranega dela izbrali posameznike in njihove zgodbe. Pripovedovanju različnih posameznikov, njihovim usodam in njihovim življenjem je ta projekt tudi namenjen. Eden izmed njegovih osrednjih ciljev je povedati in pokazati zgodovino tudi z druge strani, ne samo od zgoraj navzdol, ampak skozi pripovedi posameznikov, njihove posamezne usode in izkušnje.
 


 
 
 
 
 
 
 
 

Vinko Bavec, fotograf s kraljevim dvornim priznanjem, 12. 2. - 13. 3. 2015

Vitrina z naslovom VINKO BAVEC, FOTOGRAF S KRALJEVIM DVORNIM PRIZNANJEM ima razsežnosti razstave, sredi katere je 12. 2. 2015 v Malem avditoriju Posavskega muzeja Brežice potekala predstavitev bogate monografije FOTOGRAFI DRUŽINE BAVEC: 3 FOTOGRAFINJE & 3 FOTOGRAFI avtorja Dejana Vončine. Na razstavi je prvikrat javno predstavljenih okoli 150 enot gradiva iz  foto ateljeja Bavec. So del še mnogo obsežnejše donacije izjemnega pomena, ki jo je Posavskemu muzeju Brežice podaril Nicolas Alan Dominko (Stojan Dominko) – vnuk fotografa Vinka Bavca, fotografskega mojstra v Brestanici in Brežicah. Dragocen prispevek k temeljitejšemu poznavanju naše kulturne dediščine je tudi znanje in čas, ki ga je Dominko kot odličen in neposreden pričevalec o fotografski obrti vedno pripravljen posredovati.  
Razstavo odlično dopolnjuje slikovno gradivo – fotografske povečave z Bavčevimi posnetki – spremljano s temeljitimi razlagalnimi besedili, ki sta ga pripravili spletna stan stareslike.cerknica.org in Knjižnica Jožeta Udoviča Cerknica.
Vinko Bavec (1899–1969), poklicni fotograf, trgovec, udeleženec prve svetovne vojne, rodoljub, Maistrov borec za severno mejo, partizanski fotoreporter in svobodomislec je bil doma iz Markovca pri Starem trgu pri Ložu na Notranjskem. Uveljavil se je kot uspešen fotograf, bil pa je tudi eden vidnejših založnikov in izdajateljev razglednic. Leta 1929 je za fotografije prejel priznanje jugoslovanskega kraljevega dvora. S podeljenim častnim nazivom je poslej označeval svoje fotografije.
V fotografsko delo Vinka Bavca ni bila dejavno vpeta le njegova žena Marija, temveč vsa družina. O njihovem življenju in delu, ki se je med ljudi vtisnilo kot neizbrisna sled, beremo v bogati slikovno opremljeni monografiji avtorja Dejana Vončine z naslovom Fotografi družine Bavec: 3 fotografinje & 3 fotografi. Monografija je bila v Brežicah predstavljena 12. 2. 2015.
Dobro ohranjeni materialni del, atelje s stekleno streho, delavnica, fotografska oprema, ozadja in plošče, negativi in fotografije, pečatniki za suhi žig in vremenska postaja za načrtovanje fotografiranja na terenu pričajo o dolgoživosti njegovega slovesa in delovnih uspehov. Bavčeva zapuščina opogumlja in spodbuja k ohranjanju in varovanju tega dela naše kulturne dediščine.
Avtorica: dr. Ivanka Počkar
 

Posavska muzejska vitrina Oddelek za konserviranje─restavriranje: Konserviranje–restavriranje železnih predmetov iz groba 77 Brežice, konserviranje – restavriranje lončene posode iz groba 78 Brežice, 9. 4.-15. 11. 2015

S postavitvijo razstave s predmeti iz obdobja Keltov, je bila dopolnjena arheološka zbirka, skupaj s prestavljenimi postopki in metodami konserviranja-restavriranja. V konservatorsko-restavratorski delavnici so zasnovali predstavitev na osnovi raziskovanja in natančnega dokumentiranja dela restavratorjev. Namen je bil čim bolj približat delo in poklic arheologa, konservatorja-restavratorja širši publiki. Predstavitev smo prikazali s pomočjo dveh plakatov in dotikalnim računalnikom, na katerem je lahko vsak obiskovalec aktivno iskal in videl delo in postopke. Poleg omenjene razstave smo sodelovali pri konservatorsko-restavratorski transverzali Konserviranje
in restavriranje železnih predmetov iz groba 77, Brežice, mlajša železna doba in lončene posode iz groba 78, Brežice, kjer smo sodelovali z dokumentiranjem in iskanju primerjalnih oblik v dokumentaciji že najdene in dokumentirane keramike na sejmišču Brežice.
Avtorji: Darko Prah, Jože Lorber, Aleš Vene

 


»Ko se je stemnilo…«, Leto svetlobe, 18. 5. 2015–31. 12. 2015

Posavska muzejska vitrina Prižgi luč (Ko se je stemnilo …), je bila pripravljena v okviru mednarodnega leta Svetlobe in Mednarodnega muzejskega dne. Postavljena je bila v zbirke arheologije in etnologije, kjer je ostala do konca leta, kot popestritev stalnih zbirk in v predprostor Viteške dvorane, s panojem, kjer je bilo predstavljenih vseh 7 razstavljenih svetil.
Avtorica:  Silvija Skrivalnik
 
© 2020, posavski-muzej.si | O piškotkih