Nuša Derenda, Čez 20 let, dvodelna razstava;
Nušine podobe, 26. 1.–10. 4. 2018
Anuška Žnideršič iz Brežic, 26. 1.–26. 6. 2018
Razstava izhaja iz stalne razstave novejše zgodovine
Pod devetimi zastavami: Posavje 1900–1990, avtorice Vlaste Dejak in dela Posavski obrazi, kjer so predstavljeni Posavci, ki so s svojimi dosežki na kulturnem, športnem in raziskovalnem področju pustili sledi v slovenski družbi. Razstavni projekt, zasnovan v dveh delih, je z razstavo Nušine podobe v Galeriji s kreacijami in nagradami izpostavil ključne trenutke v glasbeni karieri Nuše Derenda in z razstavo Anuška Žnideršič iz Brežic v prostoru muzejske dnevne sobe v stalni razstavi novejše zgodovine prikazal začetke njene glasbene poti. S sodelovanjem z Nušo Derenda in Uršo Drofenik je muzej pričel z aktivnostmi Evropskega leta kulturne dediščine, saj je z obrazstavnim programom opozoril na raznolikost kulturne dediščine, in da so tudi sodobna, zabavna glasba ter različne panoge kreativnih industrij del kulturne dediščine.
Avtorici razstave: Nuša Derenda in Andreja Matijevc.
»Vljudno vabljeni, nič siljeni«, Muzealca Franjo in Iva Stiplovšek, proti sedmim desetletjem Posavskega muzeja Brežice, 12. 5. 2018—maj 2019
Razstava je v sliki, besedi in s predmeti prikazovala začetke muzealstva
v Posavju, ki segajo v leto 1939. Zbiratelji in ljubitelji starin so tedaj v Krškem ustanovili Muzejsko društvo za politična okraja Krško in Brežice v Krškem. Na njegovi osnovi se je v Krškem razvil Mestni muzej, 26. 6. 1949 pa v Brežicah Posavski muzej Brežice. Razstava izpostavlja častilca starin in starinokopa Otta Aumanna (1897–1962), arheologa, prof. dr. Rudolfa Brataniča (1887–1962), predvsem pa muzejsko življenje pionirjev posavskega muzealstva, zakoncev Franja (1898–1963) in Ive Stiplovšek (1904–2001), in ravnatelja muzeja Stanka Škalerja (1929–1973). Razstava je bila pripravljena tudi v čast prvemu ravnatelju Posavskega muzeja, slikarju Franju Stiplovšku, ob 120-letnici njegovega rojstva. Ob razstavi je bil izdan tudi
publikacija.
Avtorice: kustosinje: Alenka Černelič Krošelj, Ivanka Počkar, Vlasta Dejak in Oži Lorber.
Časi na vasi: Etnografski filmi po resničnem življenju Kapelcev in Pišečanov, 14. 6. 2018–14. 9. 2018
Na osnovi predmetov - filmskih rekvizitov, ki so jih ljubiteljski ustvarjalci iz Kapel in Pišec uporabili v etnografskih filmih v sodelovanju s snemalcem Davorjem Lipejem - in fotografij, ki so nastale ob snemanju filmov, prikazuje razstava načine in vzdušja ob snemanju filmov Tak ti je tu blu, Od pera do vajkoža, Tak ti je tu blu na kmetih: Od zrna do koruznega kruha in Od kola do kupce. Namen razstave je sodelovanje in povezovanje muzeja s terenom oz. z njegovimi ljudmi ter pokazati, kako so si ljubiteljski ustvarjalci zamislili z etnografskimi filmi in razstavo prispevati ohranjanju in živosti kulturne dediščine iz svojega okolja. Razstava je del programa Evropskega leta kulturne dediščine, kjer je poudarjeno sodelovanje z različnimi nosilci in deležniki na področju dediščine.
Avtorji: Kulturno društvo Kapele, Sekcija za ohranitev dediščine, Vinogradniško društvo Pišece, Videokom, Davor Lipej, Foto klub Brežice, strokovna pomoč: dr. Ivanka Počkar (avtorica uvodnega besedila), Alenka Černelič Krošelj, Andreja Matijevc, organizacija razstave: Alenka Černelič Krošelj, Andreja Matijevc
Razstava v razstavi: Muzejčki in ogenj», 30. 6. 2018–30. 9. 2018
Muzejčki«, najmlajši obiskovalci Posavskega muzeja Brežice in Grajskih dogodivščin, so s svojim navihanim in izvirnim pogledom že drugo leto zapored sooblikovali razstavo, ki se navezuje oziroma izhaja iz večzvrstne razstave Štiri elementi. V letu 2018 so v razstavi »Muzejčki in ogenj« skozi izbrane predmete prikazali pomen, uporabo, koristi in nevarnosti ognja.
Koordinacija razstave: Andreja Matijevc.
Mednarodna arheološka razstava Nakit ostane –Dediščina, naš najdragocenejši nakit, 17. 9. 2018 –31. 1. 2019
Mednarodna arheološka razstava je nastala v sodelovanju
petih muzejev (Posavski muzej Brežice, Muzej mesta Beograd, Gorenjski muzej Kranj, Tolminski muzej, Pokrajinski muzej Koper) in z imenitno dediščino arheološkega nakita iz Beograda, Kranja, Kopra, Tolmina in Brežic prepleta preteklost s sodobnostjo, primerja pomen in sporočilno vlogo nakita nekoč in danes. Nakit je bil človekova intimna, največkrat nebesedna komunikacija z okoljem. Bil je osebna nota in izraz, ki je omogočil preseči čas življenja in prestopiti bregove smrti; podobno kot je presežna tudi najgloblja bit človeka samega. To je tudi najpomembnejše sporočilo razstave. Dediščina je najdragocenejši okras posameznega naroda in hkrati vsega človeštva. Na razstavi so prvič predstavljene nove najdbe z grobišča na Lajhu v Kranju. Nekatere najdbe so predstavljene s pomočjo hologramske tehnologije in ob pomoči odličnega tehnološkega znanja mladih arheologov.Koordinator razstave: Verena Vidrih Perko. Avtorji: Jana Puhar, Verena Vidrih Perko, Slavica Krunić, Milorad Ignjatović, Maša Sakara Sučević, Radovan Cunja, Miha Mlinar, Lailan Jaklič, Marko Kot, Ilija Vabec.
Lepota Tajvana / The Beauty of Taiwan, 5. 10.– 13. 10. 2018
Gostujoča razstava Lepota Tajvana / The Beauty of Taiwan
je bila del projekta, katerega namen je bil umetnike iz Tajvana, njihova dela in kulturo predstaviti svetu. Razstava je bila potujoča in je k nam prišla iz Zagreba, kjer je med 24. septembrom in 3. oktobrom 2018 gostovala v tamkajšnjem Etnografskem muzeju. S svojimi likovnimi in fotografskimi deli se je v Posavskem muzeju Brežice predstavilo enaindvajset avtorjev in avtoric: trinajst z olji na platnu, dva s fotografijama, dva z akrili, trije z risbo s tušem ter eden s kaligrafsko upodobitvijo. Ob umetniških delih so na razstavi predstavljene štiri narodne noše Tajvana iz 20. stoletja. Posavskemu muzeju Brežice sta bla ob odprtju razstave podarjena dva predmeta: narodna noša in likovno delo.
Rembov mesec / »Vrnitev Rembovih ovalov«, 18. 10. 2018
Predstavitev »Vrnitev Rembovih ovalov« je bila posvečena avtorju baročne poslikave Viteške dvorane in treh ovalov, ki so bili v 19. stoletju odtujeni in smo jih ob obeležitvi 300-letnice smrti slikarja F. K. Remba vrnili v Viteško dvorano gradu Brežice. Z izdelavo kakovostnih digitalnih fotoreprodukcij originalnih podob smo v sodelovanju z ZVKDS, Restavratorskim centrom in lastnikoma izvirnikov: Narodno galerijo Ljubljana in Univerzalnim muzejem Joanneum, Gradec dvorani vrnili nekdanji celosten izgled.
Razstava likovno-literarnega natečaja: Na obisku pri Juriju Dalmatinu, 8. 11.– 31 12. 2018
V soorganizaciji Slovenskega protestantskega društva Primož Trubar –
podružnica Posavje, Posavskega muzeja Brežice, Valvasorjeve knjižnice Krško, Osnovne šole Jurija Dalmatina Krško in Osnovne šole Artiče je bila na že 11. prireditvi »Na obisku pri Juriju Dalmatinu«. predstavljena razstava literarno-likovnega natečaja Na obisku pri Juriju Dalmatinu. Razstava, postavljena v dveh prostorih galerije, je predstavila 40 likovnih del, 11 sodelujočih šol, ki jih je ustvarilo 44 mladih likovnikov s 7 mentoricami. V kategoriji od 1. do 5. razreda so sodelovale naslednje osnovne šole: Brežice, Jurija Dalmatina Krško in XIV. divizije Senovo. V kategoriji od 6. do 9. razreda pa so ustvarjali na osnovnih šolah Artiče, Blanca, Adama Bohoriča Brestanica, Boštanj, Krmelj, Jurija Dalmatina Krško, Raka, Milana Majcna Šentjanž in Tržišče. Komisija je podelila tudi 14 posebnih priznanj, vsi udeleženci pa so prejeli tudi Dalmatinovo značko. Na literarnem področju je sodelovalo 9 osnovnih šol, in sicer Artiče, Boštanj, Adama Bohoriča Brestanica, Brežice, Koprivnica, Jurija Dalmatina Krško, Podbočje, Raka in Sava Kladnika Sevnica. Prispelo je 35 del 35 avtorjev, ki jih je usmerjalo 13 mentoric. Komisija pa je podelila 10 priznanj. Na razstavi so bila predstavljena nagrajena dela, vsa dela pa so bila natisnjena in speta v brošuro.
Znanje in veščine iz depoja 2: Snovanje in poustvarjanje štukatur, 16. 12. 2018–28. 2. 2019
Na razstavi so se predstavili učenci OŠ Brežice in OŠ Boštanj z likovnimi deli
v obliki štukatur, ki so nastajale pri izbirnem predmetu Likovno snovanje 2 pod mentorstvom prof. Mojce Barbič, prof. Nene Bedek in akademskega restavratorja Aleša Veneta. Na ogled so bila tudi dela, ki so nastala v okviru delavnic Štukature, ki so bile organizirane za druge udeležence. V skupni razstavi je bilo na ogled nastajanje štukature skozi različne faze. Tako je bila razstava praktični primer pedagoškega pristopa za učence OŠ in dokaz, da so še tako zahtevne tehnike kot so izdelava štukatur, učencem dosegljive. Odzivi na razstavo so bili izjemno pozitivni, tako s strani strokovne, kot laične javnosti, predvsem zaradi odličnega sodelovanja in povezovanja s šolama in ostalimi uporabniki muzeja.