Banova domačija - okusimo dediščino
Projekt »Banova domačija – okusimo dediščino« je sofinanciran s pomočjo Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja: Evropa investira v podeželje. Za vsebino je odgovorna Občina Brežice. Organ upravljanja, določen za izvajanje Programa razvoja podeželja RS za odboje 2014-2020, je Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano.
Celotna vrednost projekta: 46.771,00 EUR
Skupna višina sofinanciranja: 38.590,34 EUR
Skupna lastna sredstva: 8.180,66 EUR
Datum začetka: 1. 4. 2023
Datum zaključka: 31. 12. 2023
Povezava na spletno stran Evropske komisije, namenjene
EKSRP.
Povezava na spletno stran
PRP.
Pri projektu sodeluje več partnerjev:
Občina Brežice,
Posavski muzej Brežice,
Zavod za podjetništvo, turizem in mladino Brežice,
Invalidsko podjetje LUMIA d. o. o.,
Turistično društvo Artiče in
Sadjarsko društvo Artiče.
O projektu
- Projekt temelji na revitalizaciji kulturne dediščine - Banove domačije, in preoblikovanja le - te v butično ponudbo destinacije, ki spoštuje lokalno, prinaša večjo vrednost za lokalno okolje, prakticira individualni pristop za bolj zadovoljnega gosta.
- S projektom v destinaciji razvijamo butično ponudbo, s pridihom lokalnega, avtentičnega in edinstvenega. Kar ob izkoristku naravne in kulturne dediščine prispeva k višji kakovosti doživetja turistov in razvoju kreativnega in trajnostnega turizma.
- Doživetje utripa življenja nekoč in vitalne dolgoživosti domačije bodo na izviren način spremljali trajnostni in kreativni pristopi v prepletu s kulturnimi in kulinaričnimi hodi, ki bodo kombinacija bogate kulturne ponudbe kraja in domačih jedi, izvrstnih lokalnih proizvodov. Za popolno izkušnjo bomo obisk domačije obogatili z družabnim programom, pevskim in plesnim; izobraževalnim in športnim programom.
- Banova domačija in nje ponudba bo dostopna vsem. Programi in načini vodenja pa bodo prilagojeni različnim ciljnim skupinam. Kot posebne pomočnike pri izvajanju programov na Banovi domačiji bomo oblikovali tri skupine: Prostovoljci – pomoč pri programih, usmerjanju obiskovalcev, promocija ipd.; Prijatelji domačije – skupina, ki podpira delovanje in razvoj; Botri posameznih predmetov in objektov na domačiji - s čimer poskrbimo za ohranjanje opravil in običajev.
Namen projekta
- Namen projekta je revitalizacija kulturne dediščine - Banove domačije, in preoblikovanja le - te v butično ponudbo destinacije.
- Razvoj novih aktivnosti in ohranjanje dogajanja na Banovi domačiji.
- Sledili bomo tudi potrebam in izzivom iz Strategije lokalnega razvoja območja LAS.
Cilji projekta
Preko izvajanja projekta in njegove aktivnosti bomo dosegli ključne cilje Strategije lokalnega razvoja LAS Posavje: Cilj 1.1: Ustvariti kakovostna delovna mesta; Cilj 1.2: Krepiti pogoje za rast malih ponudnikov v perspektivnih dejavnostih; Cilj 2.1: Aktivirati potenciale za revitalizacijo podeželja; Cilj 3.1: Izboljšati stanje okolja za večjo kakovost življenja in dela; Cilj 3.2: Ohranjanje narave in biotske raznovrstnosti za trajnostni razvoj območja LAS; Cilj 4.1: Izboljšati pogoje za vključenost ranljivih ciljnih skupin v družbo; Cilj 4.2: Krepitev zdravega življenjskega sloga prebivalcev.
Posebni cilji:
- Vzpostavitev »doživljajske domačije« z namenom ustvarjanja pogojev za v prihodnost usmerjen trajnostni razvoj otrok in mladine, s programi s področja ekologije, naravne in kulturne dediščine ter trajnostnega turizma;
- Oprema prostora za informiranje / sprejem obiskovalcev in izvedbo izobraževalnih vsebin na prostem;
- Oblikovanje dveh novih turističnih produktov: doživljajska domačija ter pilotno izvajanje le – te ter avtentično doživetje: »Kulinarično 5* doživetje«.
Kazalniki projekta
- Nova turistična produkta (butičen, zelen, dostopen, trajen)
- Programi doživljajske domačije z delavnicami, prikazi in družabni večeri
- Program usposabljanja za ciljne skupine, poudarek na ranljivih skupinah
- Oprema za informiranje in sprejem obiskovalcev – 1x informacijski pult ter stol
- Vključeni prostovoljci v program usposabljanja prostovoljcev za kvalitetno predstavljanje destinacije
- Število vključenih in usposobljenih malih proizvajalcev
- Oprema za sprejem obiskovalcev in izvedbo izobraževalnih vsebin na prostem – nabava 12 klopi in 6 miz
- Izdelani kostumi za kulturno gledališko predstavo – 10 otroških, 4 za odrasle
- Zaposlitev osebe pri partnerju
- Strokovno gradivo oblikovano kot didaktični pripomoček za promocijo Banove domačije
- Izdelan učni program
- Št. izvedenih vodenih ogledov
- Kulturno gledališka predstava
- Vsebinska nadgradnja spletne strani www.discoverbrezice.com
- Izdelan kratki promocijski film
- Tiskovna konferenca
- Program ugodnosti za Prijatelje domačije
- Program tematske interaktivne poti za otroke
- Število botrov predmetov / objektov
- 5 nagradnih iger z namenom promocije projekta in sodelovanja z ponudniki iz območja LAS
Ciljne skupine
Posamezniki – vključeni v organizirana vodenja, šole (otroci, mladostniki in študentje), družine, različne organizirane skupine, tranzitni gostje – kolesarji, ranljive skupine, zahtevnejši gostje, starejši, prebivalci mesta in občine, uporabniki domačije ob različnih dogodkih, ponudniki/proizvajalci.