Izvirniki medaljonov s pomenljivo vsebino dveh skupinskih portretov, naročnika fresk Viteške dvorane: Ignaca Marijo grofa Attemsa s tremi sinovi in njegove prve žene Marije Regine rojene Wurmbrand-Stuppach z otroki ter podobo Alegorije časti in bogastva, so bili iz Viteške dvorane odtujeni že v 19. stoletju, vendar so ostali v rodbinski posesti grofov Attems na avstrijskem Štajerskem. Zaradi prilagoditve novim potrebam sta bila medaljona s portreti članov družine obrezana. Ker sta se po srečnem naključju ohranili črno-beli fotografiji ovalnih izvirnikov – za kar gre zahvala dr. Ferdinandu Šerbelju – je bilo mogoče obe podobi dopolniti v celoto z reprodukcijama, ki od letošnjega avgusta dalje dopolnjujeta ovalna prostora na zahodni steni Viteške dvorane in v sivinah kažeta manjkajoče dele izvirnih oljnih medaljonov. Drugi od dveh obrezanih medaljonov predstavlja portret prve žene grofa I. M. Attemsa, Marijo Regino grofico Attems roj. Wurmbrand-Stuppach (Gradec, 3. 6. 1659–Brežice, 24. 4. 1715), ki jo je slikar F. K. Remb(p) upodobil s tretjerojenko Marijo Šarloto (1687–1742) in najmlajšim sinom Ferdinandom Hiacintom (1697–1723), kasnejšim jezuitom v Parmi.
Frančišek Karl Remb(p) (Radovljica, 1675–Dunaj, 1718),
Marija Regina grofica Attems roj. Wurmbrand-Stuppach z otroki, ok. 1703 /Original hrani: Univerzalni muzej Joanneum, grad Eggenberg, Gradec (Avstrija), inv. št. Eg 991 (Foto: Blaž Zupančič / Fotomontaža: Andrej Hirci, Narodna galerija)
Pripravila: Oži Lorber, muzejska svetovalka
NAZAJ