V drugi polovici 19. stoletja so bili na območju današnjega Posavja na reki Krki zgrajeni leseni mostovi v Kostanjevici na Krki, na Brodu v Podbočju in v Krški vasi. Kostanjeviška mostova in most na Brodu v Podbočju še vedno kljubujejo času in vsakoletnim poplavam, krškovaški most pa je leta 1978 zamenjal železobetonski most.
Leseni most čez Krko med Brodom in Sv. Križem (Podbočjem) je bil zgrajen 1866 leta. Pred tem je ljudi, živino, poljske pridelke in vozove več kot stoletje prevažal brod. Za izgradnjo mostu so bili zaslužni nekateri vplivni možje iz Sv. Križa in sosednjih vasi, predvsem pa tedanji župnik Janez Vovko, ki je prevzel nadzor nad gradnjo mostu. Otvoritev mostu, na kateri se je zbrala velika množica ljudi, je potekala v slavnostnem vzdušju 7. oktobra 1866, na rožnovensko nedeljo. Vodil jo je leskovški dekan Edvard Pollak, ki je ob bobnenju možnarjev most blagoslovil in ga predal v uporabo.
Most je bil v svojih 150-ih letih velikokrat obnovljen. Leta 1991 je bil popravljen v celoti, delno pa leta 2006. Most na Brodu v Podbočju ima velik pomen za lokalno skupnost in zgodovino kraja, saj še danes povezuje prebivalce na obeh bregovih reke. Vpisan je v register nepremične kulturne dediščine (EŠD 17358).
Vir:
Kmetijske in rokodelske novice, 31. 10. 1866, letnik 24, številka 44. Izvor: Narodna in univerzitetna knjižnica. Digitalna knjižnica Slovenije. Dostopno: 17. 3. 2016.
Fotografiji:
Most čez Krko na Brodu v Podbočju in nemški opazovalni stolp na Baničevi domačiji leta 1943
Most na Brodu v Podbočju leta 2006 (Foto: Vlasta Dejak)