Osrednja vsebina

odpri

zapri

Prikaz za slabovidne
Zapri
Telefon
Pokličite nas
+ 386 7 466 05 17
Email
Pišite nam
vodnik@pmb.si

Mednarodni dan umetnosti

UNESCO je leta 2019 15. april razglasil za mednarodni dan umetnosti, s katerim je želel izpostaviti moč umetnosti, saj »Umetnost neguje kreativnost, inovativnost in kulturno raznolikost za ljudi po vsem svetu ter igra pomembno vlogo pri izmenjavi znanja, spodbujanju radovednosti in dialoga.« (World Art Day, brez datuma)
Muzeji in galerije imajo pomembno vlogo pri posredovanju med umetniki in javnostjo, hkrati pa z razstavami, predmeti in dejavnostmi umetnikom in obiskovalcem ponujajo nenehen vir navdiha. V zbirki Posavskega muzeja Brežice je navdih našla tudi sevniška umetnica Tajda Tomšič. Očarala so jo dela radovljiškega umetnika Frančiška Karla Remba (1675–1718), ki je po naročilu lastnika gradu Brežice Ignaca Marije I. grofa Attemsa (1652–1732) med 1700 in 1703 poslikal Viteško dvorano in naslikal šest slik v tehniki olje na platno za okrasitev sten dvorane. Za portreta grofa in grofice Attems, Alegorijo bogastva in odličja, Alegorijo obilja ter dve sliki z nedoločljivo mitološko vsebino je izbral obliko ovala, ki v 17. stoletju dobi še poseben pomen. V začetku 17. stoletja je astronom Johannes Kepler (1571–1630) med drugim dognal, da se planeti gibljejo okoli sonca po elipsi, hkrati pa se je vedno pogosteje pojavljala v umetnosti.
Tajdo Tomšič elipse zanimajo, ker jih občuti kot forme, ki posreduje temeljne informacije za dojemanje sveta, hkrati pa »daje učinek mističnosti, sublimnosti in božanskosti.« (Tomšič, 2019, str. 20) Na razstavi Zadnji čas za zgodbe je avtorica vzpostavila dialog z Rembovimi ovali. Uporabila je kombinacijo tradicionalne tehnike slikanja na platno s sodobnejšim gestualnim pristopom. Če je Viteška dvorana zasnovana kot čaščenje dosežkov družine Attems, je Tajda Tomšič prostor pod Viteško dvorano s postavitvijo slikarskih del gledalcu omogočila, da fizično ločena slikarska dela doživi kot poliptih. Avtorica do materiala, tako platna, barve in betona na skulpturah, pristopa precej spontano ter reflektira osebna stanja, občutenja in asociacije. Nastala dela so tako popolno nasprotje skrbno načrtovanih, naročniku Attemsu in slikarju Rembu popolnoma jasnih, nam pa skrivnostnih platen Viteške dvorane.



Pripravila: Andrejka Vabič Nose

Literatura:
Leksikon Cankarjeve založbe, Cankarjeva založba, Ljubljana 1998.
Tajda Tomšič, Triptih, diplomsko delo, Ljubljana 2019.
 
Spletni vir:
https://www.unesco.org/en/days/world-art
 
NAZAJ
×

KOŠARICA

ŽELIM NA BLAGAJNO
NAZAJ K NAKUPOVANJU
×
×

Prikaz za slepe in slabovidne

Pomanjšaj velikost pisave (-) Povečaj velikost pisave (+)

Barva ozadja in pisave

Izključi prikaz za slabovidne ×


Izjava o dostopnosti