Mesto Krško in njegove poti na razglednicah
Razglednice so pomemben vir za raziskovanje lokalne zgodovine. Pogost motiv razglednic iz Posavja je veduta mesta z reko. Reka Sava je bila za posavska mesta dolga stoletja izrednega pomena, saj je na čolnih, brodovih, ladjah in splavih prinašala v naše kraje vino, žito, les, pa tudi ljudi.
Brodovi so povezovali bregove rek pred izgradnjo mostov. Prvi most je bil v Krškem lesen, slovesno odprtje je potekalo 8. 6. 1866. V uporabi je bil približno 100 let. Leta 1971 so ga podrli, saj je ga je nadomestil nov železobetonski most, ki je bil odprt za promet leta 1967.
Na razglednicah Krškega iz začetka 20. stoletja pa je poleg mosta na Savi vidna tudi železniška proga. Na razglednici Vidma iz leta 1900 (inv. št.: Z3: 906) lahko vidimo progo, vlak in čolne na Savi. Železniška proga od Zidanega mosta do Zagreba, in nadalje do Siska, ki je povezala posavske kraje in mesta, je bila odprta 1. 10. 1862. Bila je enotirna, drugi tir je bil dograjen med drugo svetovno vojno. Kmetijske in rokodelske novice so v izdajah na dan odprtja in teden dni pozneje poročale, da je odprtje potekalo brez slovesnosti. Dopisnik France Klanšek je napisal, da so bile na Vidmu številne težave pri izgradnji železnice, ki so bile uspešno premagane ter da je odslej možno dvakrat dnevno odpotovati v Zagreb in sicer zjutraj ob 10. uri in popoldne okoli 18. ure. Popotovanje iz Krškega do Zagreba je trajalo 3 ure.
V 60-ih letih 19. stoletja je z izgradnjo mostu in pridobitvijo železnice reka Sava izgubila na pomenu, mesto Krško pa je dobilo dobre pogoje za nadaljnji razvoj.
Pripravila: Mihaela Kovačič
NAZAJ